kanel/morotsmuffins - nyttiga!

 
Jag bakade även dessa ''skönheter'' igår! De ser inte så goda ut men smakar gudomligt. 66 kalorier/st.
Jag räknar inte kalorier, det har jag slutat med eftersom jag är på bättringsvägen, men för er som vill ha
ett nyttigt snacks är dom här suuuuper, supergoda dessutom! Här kommer receptet:
 
Gör 12 muffins.
2,5 dl grahamsmjöl
0,75 tsk bakpulver
1,5 tsk malen kanel
1/2 tsk bikarbonat
2 msk stevia
0,5 dl lätt yoghurt
0,25 dl olja (Jag använde extra virgin olivolja)
1 äggvitor
1 ägg
3 dl rivna morötter
 
Värm ugnen till 200°C.  Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat och kanel i en bunke. 
Vispa ihop stevia, yoghurt, olja, äggvita och ägg i en stor bunke. Tillsätt morötterna och rör om. Blanda i mjölblandningen till en slät smet. Häll i muffins formar.
Grädda ca 10 min eller prova med en provsticka när den börjar se färdig ut. 

Detta är inte heller mitt recept, ska inte ta cred för det heller! Kommer från samma källa som förra.
HÄR, hittar ni orginalet! (Jag följde exakta receptet men för rättvisans skull ger jag källan)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0